20 grudnia 2016 r. o godz. 12.00 w auli im. Kazimierza Lepszego w rektoracie Uniwersytetu Śląskiego odbyła się CXLVII promocja doktorska. Na uroczystości nie zabrakło pracowników naszego Instytutu: dyplom habilitacyjny z rąk rektora odebrała dr hab. Katarzyna Wyrwas, a dyplomy doktorów nauk humanistycznych Jego Magnificencja wręczył dr Beacie Dudzie i dr Bernadetcie Ciesek.
Z wielkim żalem zawiadamiamy o śmierci Pani Profesor Antoniny Grybosiowej, emerytowanej Profesor w Instytucie Języka Polskiego im. Ireny Bajerowej Uniwersytetu Śląskiego, wybitnej badaczki nie tylko historii języka, lecz także polszczyzny współczesnej, współzałożycielki Poradni Językowej IJP UŚ, krzewicielki kultury słowa, bacznej obserwatorki zmieniających się zachowań językowych towarzyszących przemianom politycznym, społecznym, cywilizacyjnym i kulturowym zachodzącym w naszym kraju.
Dyrekcja wraz z Pracownikami Instytutu Języka Polskiego UŚ składa wyrazy najgłębszego współczucia Bliskim i Przyjaciołom Pani Profesor.
14 grudnia 2016 r. odbędą się warsztaty z zakresu komunikacji w zespole. Szkolenie poprowadzą specjaliści z firmy Capgemini na podstawie własnych praktycznych doświadczeń. Do udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy zwłaszcza studentów kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa. Tematyka warsztatów wpisuje się w sferę ich zainteresowania.
Szkolenie będzie obejmowało następujące kwestie:
Komunikacja w firmie. Rola ludzi a rola organizacji.
Komunikacja słowna. Techniki aktywnego słuchania. Ćwiczenia.
Zalety i wady pracy zespołowej. Dbałość o dobre relacje w grupie. Ćwiczenia.
Szkolenie odbędzie się 14 grudnia w godzinach 9.00 – 14.00 w Sali 133 w rektoracie UŚ (Studencka Strefa Aktywności). Na szkolenie obowiązują zapisy, które odbywają się droga telefoniczną pod numerem 32 359 19 82.Informacja o wydarzeniu znajduje się na stronie Biura Karier pod adresem – http://bk.us.edu.pl/warsztaty-bk-skuteczna-komunikacja-w-zespole
Koło Naukowe „Komunikator” już po raz trzeci wzięło udział w Festiwalu Reklamy organizowanym przez Uniwersytet Narodowy Akademię Ostrogską na Ukrainie i po raz trzeci znalazło się wśród jego laureatów.
W tym roku, 15 listopada, Akademia Ostrogska zorganizowała IX Międzynarodowy Festiwal Reklamy Alternatywnej pt. Moja Alma Mater. Koło zdecydowało się więc zareklamować Uniwersytet Śląski w sposób nowoczesny i nietypowy: studenci założyli na Instagramie konto maskotki Uniwersytetu – Usiołka.
Opis projektu w języku ukraińskim, a także spot promujący konto można obejrzeć tutaj. Pomysłowy projekt został doceniony, Koło „Komunikator” zajęło III miejsce.
Na zdjęciu znajduje się członkini Komunikatora pani Joanna Blondzik z USiołkiem w trakcie nagrań spotu.
Zarząd Oddziału Katowickiego Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego zwołuje zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Oddziału Katowickiego TMJP, które odbędzie się w Sali Rady Wydziału Filologicznego UŚ (Katowice, plac Sejmu Śląskiego 1, V piętro) dnia 14 grudnia 2016 roku:
– w pierwszym terminie: o godz. 16.00;
– w drugim terminie: o godz. 16.15.
Ze względu na wagę przewidzianych do rozpatrzenia spraw prosimy wszystkich członków oddziału o niezawodne przybycie.
W imieniu Zarządu Oddziału Katowickiego TMJP
Ewa Ulitzka, sekretarz
Serdecznie zapraszamy na spotkanie dotyczące wyboru specjalności na kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa. Spotkanie odbędzie się 8 grudnia 2016 roku (czwartek) o godz. 14.00 w sali 103.
1 i 2 grudnia w naszym Instytucie odbyła się konferencja naukowa „Wyróżniaj się lub zgiń”. Nowoczesne formy komunikacji promocyjnej zorganizowana przez dr Emilię Kałuzińską wraz z jej podopiecznymi z Koła Naukowego „Komunikator”.
Wydarzenie miało na celu wymianę doświadczeń teoretyków i praktyków komunikacji promocyjnej, doskonalenie tego typu wiedzy wśród pracowników Instytutu, a także umożliwienie studentom komunikacji promocyjnej i kryzysowej spotkania ze specjalistami z dziedziny marketingu. Zgodnie z ideą łączenia nauki z biznesem, która stanowi jeden z priorytetów Uniwersytetu, konferencję współorganizowało Śląskie Towarzystwo Marketingowe. Konferencję otworzyła dyrektor Instytutu Języka Polskiego ds. dydaktycznych oraz kierownik kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa dr Ewa Biłas-Pleszak. Obydwa dni konferencji rozpoczynały się od paneli mistrzowskich, w których wystąpili: prof. Henryk Mruk, dr hab. Piotr Lewiński, dr Anna Miotk, dr Marcin Gębarowski oraz Marcin Maj.
W konferencji ponadto wzięli udział goście z m.in. Łodzi, Poznania, Wrocławia, a także przedstawiciele Uniwersytetu Narodowego Akademii Ostrogskiej, którzy przekazali Instytutowi fantastyczną nowinę: Koło Naukowe „Komunikator” po raz trzeci znalazło się wśród laureatów Festiwalu Reklamy organizowanego przez Akademię Ostrogską.
tekst: dr Emilia Kałuzińska
Konferencja powstała przy współpracy Instytutu ze Śląskim Towarzystwem Marketingowym. Na zdjęciu dr Emilia Kałuzińska wraz z Tomaszem Sobiszem – prezesem Towarzystwa – witają przybyłych gości.
Konferencję otworzyła dyrektor Instytutu ds. dydaktycznych dr Ewa Biłas-Pleszak.
O warunkach skutecznej komunikacji marketingowej opowiedział Gość Specjalny – prof. Henryk Mruk.
Podstępne, pasożytnicze zachowania marketingowe omówił dr Marcin Gębarowski z Politechniki Rzeszowskiej.
Dr Anna Miotk – prezes firmy PBI (Polskie Badania Internetu) wskazała, jaką wiedzę o odbiorcach działań promocyjnych możemy uzyskać dzięki Internetowi.
Interesującym prelekcjom przysłuchiwali się licznie przybyli studenci komunikacji promocyjnej i kryzysowej.
Warsztaty poświęcone roli badań marketingowych w procesie budowania wizerunki marki poprowadziła Mira Fronczek – prezes firmy BCMM.
Drugi dzień konferencji rozpoczęło elektryzujące wystąpienie Marcina Maja – prezesa OS3, który opowiadał o roli emocji w dotarciu do konsumenta.
Dr hab. Piotr Lewiński przedstawił najczęściej łamane tematy tabu w reklamie szokującej.
O tym, jak sprzedać książkę, opowiedziała Sonia Draga – założycielka i prezeska jednego z największych wydawnictw w Polsce.
Podczas konferencji wystąpiła także studentka komunikacji promocyjnej i kryzysowej oraz członkini Koła „Komunikator” – Magdalena Wójcik z interesującą prelekcją poświęconą filmom modowym.
Panel studencki poprowadzili zaangażowani w organizację konferencji członkowie Koła „Komunikator” – Joanna Blondzik i Szymon Witczak.
W konferencji udział wzięli także uczestnicy z zaprzyjaźnionej Akademii Ostrogskiej. Na zdjęciu od lewej: dr Joanna Przyklenk i dr Katarzyna Sujkowska-Sobisz z Instytutu Języka Polskiego, Nataliia Parfeniuk i Inna Vasiuk z Akademii Ostrogskiej, Amanda Caban – członkini „Komunikatora” i Śląskiego Towarzystwa Marketingowego, dr Emilia Kałuzińska, Szymon Witczak i Joanna Blondzik.
Konferencję zamknęły warsztaty Adama Latochy poświęcone sprawnej realizacji krótkich form filmowych.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda