Prof. Katarzyna Węsierska na 31. Światowym Kongresie IALP

Prof. Katarzyna Węsierska na 31. Światowym Kongresie IALP

W dniach od 18 do 22 sierpnia 2019 roku w Tajpej (Tajwan) odbywał 31 Światowy Kongres IALP – Międzynarodowego Stowarzyszenia Logopedów i Foniatrów.  Na kongresie wystąpiła dr hab. Katarzyna Węsierska (jedyna delegatka z Polski), która zaprezentowała wyniki trzech projektów badawczych wdrażanych wspólnie z naukowcami z USA:

  • Communication attitude of Polish school-age children who stutter: Normative and psychometric investigation of the Behavior Assessment Battery (K. Węsierska, M. Vanryckeghem, A. Krawczyk)
  • Personal Appraisals of Support from the Perspective of Polish Children Who Stutter (K. Węsierska, M. Weidner, K. St. Louis)
  • Stuttering and Typical Disfluencies in Bilingual Polish-English Adults Who Stutter (A. Krawczyk, M. Vanryckeghem, K. Węsierska, A. Pak-Hin Kong, P. Xu).

„Między interakcją a innowacją” – projekt grantowy

„Między interakcją a innowacją” – projekt grantowy

Niezmiernie miło jest nam poinformować, że zespół, w skład którego wchodzą językoznawczynie z Instytutu Języka Polskiego: dr Beata Duda, dr Marta Margiel, dr Barbara Mitrenga, dr hab. prof. UŚ Magdalena Pastuch, dr Katarzyna Sujkowska-Sobisz, dr Kinga Wąsińska, dr hab. Katarzyna Węsierska oraz dr Wioletta Wilczek będzie współpracować z naukowcami z Cypru, Malty i Litwy (European University Cyprus, University of Malta, Kazimiero SimonaViciaus Universitetas) przy projekcie grantowym pn. Między interakcją a innowacją – kreowanie przestrzeni komunikacyjnej w świecie cyfrowym. Celem projektu jest wzmocnienie kompetencji cyfrowych studentów zorientowanych humanistycznie oraz podniesieniem kompetencji komunikacyjnych studentów kierunków ścisłych.

Realizacja przedsięwzięcia została zaplanowana od 1 października 2019 roku do 31 grudnia 2021 roku. W ramach projektu powstaną e-podręczniki  adresowane zarówno do studentów, jak pracowników akademickich, prezentujące jak efektywnie i bezpiecznie komunikować się w świecie WEB 2.0, a także edukacyjna gra strategiczna oparta na idei grywalizacji. Projekt został złożony w ramach programu Erasmus+ (Akcja 2, Partnerstwa strategiczne na rzecz szkolnictwa wyższego) i otrzymał dofinansowanie w wysokości 180 000 euro.

Projekt koordynować będą dr Marta Margiel i dr Katarzyna Sujkowska-Sobisz. Wyniki konkursu dostępne są na stronie programu Erasmus+.

źródło: strona Wydziału Filologicznego