Reklamożercy atakują

7 lutego studenci drugiego roku kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa zaprezentowali swoje pierwsze spoty reklamowe. Prace powstały w kilkuosobowych grupach i dotyczyły zróżnicowanych tematów: od istotnych zagadnień społecznych po kosmetyki i damskie szpilki.

Zaprezentowano dziewięć reklam:
– szokującą propozycję promującą trzeźwość wśród kierowców pn. Obrazy, które przeminą (scen. i reż.  J. Pabian, prod. A. Rzymkowska);
– spot pt. Ludzie nie ryby – mają swój głos (reż. W. Wawrzyniak, scen. K. Ostrzywilk) stanowiącą niemy protest przeciwko wykluczeniu osób niepełnosprawnych ze społeczeństwa;
– przestrzegającą przed uzależnieniem od palenia tytoniu dynamiczną formę pt. Walcz z uzaleźnieniem! (scen. i reż. A. Kędziorska);
– niezwykle aktualny przekaz o szkodliwości samoleczenia pn. Dr Jeż (scen. A. Mirek, reż. A. Kuwak);
– zaskakującą reklamę damskich szpilek pt. Złam zasady  (reż. K. Wawrzyczek, scen. K. Borodina);
– niezwykle sprawnie zrealizowaną propozycję pn. Rochlocks – inteligentne zamki do drzwi (reż. Bracia Żymła, scen. R. Żymła i D. Kwasiński);
– bezpretensjonalną reklamę dżinsów Unique (reż. K. Kowal, scen. S. Odrozek);
– klimatyczną reklamę kosmetyków Everyday SPA (reż. E. Godzierz, scen. M. Cholewa);
– kameralną reklamę aparatów fotograficznych #Made4U (reż. S. Szlosarek i M. Brandys, scen. M. Popilevych).

W trakcie prezentacji studenci dzielili się swoimi doświadczeniami z realizacji projektu. Mówili o napotkanych problemach i umiejętnościach zdobytych podczas swojej pierwszej branżowej produkcji. Prowadzący przekazywali natomiast studentom uwagi dotyczące sposobów formułowania przekazu perswazyjnego, budowania narracji oraz praktyczne uwagi dotyczące montażu, oświetlenia, charakteryzacji, dopasowania przekazu do grup docelowych, a także know how negocjacji z klientem.

Prace wykonano w ramach zaliczenia przedmiotu narzędzia i metody promocji: reklama. W role zleceniodawców i recenzentów wcielili się prowadzący zajęcia prof. Jacek Warchala i dr Adam Warzecha. Prof. Jacek Warchala docenił przede wszystkim wizualny wymiar prac: – Myślicie obrazami, a to jest w reklamie niezwykle ważne. Wasze prace pokazują spory twórczy potencjał, i to nawet pomimo pewnych warsztatowych niedociągnięć, które na tym etapie zdobywania doświadczenia zawodowego są oczywiste i możliwe do skorygowania – zaznaczył. Dr Adam  Warzecha zwrócił z kolei uwagę na warstwę narracyjną i perswazyjną zaprezentowanych produkcji: – Reklama to ciekawe, ale wymagające zajęcie. Opowiadamy historie, które mają przekonać odbiorców do określonego działania. Wasz pierwszy krok jest bardzo obiecujący.

W trakcie wykładów i ćwiczeń studenci nauczyli się analizy przekazów reklamowych, tworzenia scenariuszy, scenorysów, przekazów perswazyjnych i haseł reklamowych, a także stosownej dokumentacji.